Pacher, Michael

Paylaşmak Güzeldir Sende Paylaşır Mısın?

Pacher, Michael (d. y. 1435, Tirol Kontluğu
– ö. Ağustos 1498, Salzburg?, Salzburg
Başpiskoposluğu), Alman resmine Rönesans
ilkelerini getiren Geç Gotik Dönem
ressamı ve ağaç baskı ustası.
Gençliğinde İtalya’ya gittiği ve orada gördüğü
iki ünlü Italyan ressamın, Jacopo
Bellini ile Andrea Mantegna’nın perspektif
araştırmalarının etkisinde kaldığı sanılır.
Resim düzlemine yakın yerleştirdiği büyük
figürler göz hizasının altında bir bakış
açısından verilmiştir. “İsa Tüccarları Tapınaktan
Kovuyor” ve “İsa’nın Doğumu” gibi
yapıtlarında kullandığı derin mimari perspektif
ve dramatik kısaltım (rakursi), onun,
Padova’daki Eremitani Kilisesi’nde bulunan
Mantegna’nın fresklerini daha önceden gördüğünün
kanıtlarıdır. Ama Mantegna’nın
durağan resim anlayışına karşılık Pacher’de
dinamik bir hareket duygusu vardır.
Pacher “Kilise Babaları Altar Panosu”nda
(y. 1483, Eski Pinakotek, Münih) fazla
olmayan bir derinlik içinde inandırıcı bir
mekân yaratabilmek amacıyla hem doğrudan,
hem de yansıyan ışığı kullanmıştır.
Yaklaşık 1484’te yaptığı ve bugün her ikisi
de Viyana’daki Ortaçağ Avusturya Sanatı
Müzesi’nde bulunan “Meryem’in Evlenmesi”
ve “İsa’nın Kamçılanması” gibi geç
dönem yapıdan ilk resimlerindeki dinamik
anlayıştan uzak, yeni bir dinginlik içerir


Paylaşmak Güzeldir Sende Paylaşır Mısın?

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.