Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

ottava rima

ottava rima, on bir hecelik sekiz dizeden
oluşan, a b a b a b c c uyak düzeniyle
yazılmış İtalyan kıta biçimi. 13. yüzyıl sonu
ve 14. yüzyıl başında ortaya çıkan ottava
rima ilk kez Toscanalı şairlerin dinsel şiir ve
¡yunları ile trubadur şarkılarında kullanıldı,
yüzyılın sonunda da İspanyol ve Porte-
“airlerce denenmeye başladı. Bu biçimi
e’de ilk kez Edward Fairfax, Torquo’dan
yaptığı çeviride (1600) kul-
1 dizedeki hece sayısı 10’a indirilİtalya’da
Boccaccio’nun ro-
‘m “II filostrato” (y. 1338;
Teseidà’yXdi (y. 1340-41)
*1 şiirin standart biçimi haline gelmiş, Ludovico Ariosto’nun Orlando
furioso (y. 1507-32; Çılgın Orlando) ve
Tasso’nun Gerusalemme liberata (1581;
Kurtarılmış Kudüs) adlı yapıtlarında yeni
bir esneklik ve zenginlik kazanmıştı. İngiliz
şiirinde ise 17‘. ve 18. yüzyılların kahramanlık
şiirlerinde kullanıldı, ama en etkili
biçimine Byron’ın komik, ciddi ve ironik
öğeleri birleştiren Beppo (1818) ve Don
Juan (1819-24) adlı yapıtlarında ulaştı. Shelley
de The Witch o f Atlas’ta (1824; Atlas
Cadısı) ciddi bir konuyu işlerken ottava
rima’nın olanaklarından yararlandı.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.