Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

DİEGO (Gerardo), İspanyol şairi (Santander 1896)

DİEGO (Gerardo), İspanyol şairi (Santander 1896)

DİEGO (Gerardo), İspanyol şairi (Santander 1896)

DİEGO (Gerardo), İspanyol şairi (Santander 1896)

DİEGO (Gerardo), İspanyol şairi (Santander 1896). Deusto ve sonra Salamanca ile Madrid üniversitelerinde felsefe ve edebiyatı okudu. Rafael Alberti ile 1925-

1926 millî edebiyat ödülünü paylaştı. İlk kitabını 1920’de El Romancero de la Novia (Gelinin Romansı) adı altında yayımladı. Bu eserinde Juan Ramon Jimenez’in, iki yıl sonra çıkan ikinci eseri imagen’de (Resim) ise şilili şair Vicente Huidobro tarafından kurulan «creacionista» (yaratıcılık) okulunun etkisi açıkça görülür. Diego bu eserinde çeşitli şiir türlerini benimsemekle birlikte bunların hepsinden yararlanarak serbest kafiyeli, saf bir şiir anlayışına ulaştı. 1939’dan sonra daha çok geleneksel şiir türüne bağlı kaldı. Başlıca eserleri: imagen, Manuel de Espumas (Resimler; Köpükler Elkitabı) [1924]; Poemas Adrede (Kasıtlı Şiirler) [1. baskı Mexico 1932, 2. baskı tamamlanmış olarak 1943]; Limbo (1950) ve Biografía incompleta (Yarım Kalan Hayat Hikâyesi) [bu eser 1925 ile 1952 arasında yazmış olduğu şiirlerin bir antolojisidir]. Diego çeşitli konularda eserler verdi: aşk konusunda La Sorpresa (Sürpriz) [1944] ile Amor Solo (Yalnız Aşk) [1958]; müzik konusunda Preludio, Aria y Coda a Gabriel Fauré (Gabriel Fauré’ye Prelüd, Arya ve Coda), Nocturnos de Chopin (Chopin’in Noktürn’leri); boğa güreşleri konusunda La Suerte o la Muerte (Şans ve ölüm) [1963]; doğum yeri Santander üstüne Mi Santander, Mi Cuna, Mi Palabra (Santander’im, Beşiğim, Dilim) [1961].

Gerardo Diego, 1927 kuşağının en verimli şairlerinden biridir. Yukarıda sözü geçenlerden başka birçok eser yayımladı: Alondra de Verdad (Gerçeğin Timsali Tarlakuşu) [1941]; Romances (Romanslar) [1941]; La Luna en el Desierto (Çölde Ay) [1948]; Hasta Siempre (Sonsuzluğa Kadar) [1948]; Soria (1948); Variaciones (Çeşitlemeler) [1954]; Amazona (1955); Paisaje con Figuras (İnsanlı Manzara) [1956]; La Rama (Dal) [1961]; El Cerezo y la Palmera (Kiraz ile Palmiye) [1964]; El Jandalo (Rezalet) [1965]. Diego ayrıca birçok şiir antolojisi de yazdı: Antología Poética en Honor de Gongora (Şair Gongora Onuruna Şiir Antolojisi)

[1927]; Poesía Española Contemporáneos (Çağdaş İspanyol Şiiri) [1934]. (L)

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.