Demy, Jacques

(d. 5 Haziran 1931, Pont-
Château, Fransa), Yeni Dalga(*) hareketinin
önemli adlarından sinema yönetmeni.
Nantes’ta güzel sanatlar, Paris’te sinema
eğitimi gördükten sonra 1952’de canlandırma
sinemacısı Paul Grimault’ya, 1954’te
belgesel sinemacı Georges Rouquer’ye asistanlık
etti. Birkaç kısa filmden sonra
1960’ta uzun metrajlı ve konulu ilk filmi
Lola’yı çekti. Lola Montes (1955) filminin
yönetmeni Max Ophüls’e adadığı bu filmdeki
yenilikçi, uçarı üslubuyla adını sinema
çevrelerinde duyurdu. 1964 tarihli üçüncü
filmi Les Parapluies de Cherbourg (Cherbourg
Şemsiyeleri), diyaloglarının tümünün
Michel Legrand’ın müziğiyle şarkı biçiminde
söylenişi, Jean Rabier’nin renk zenginliği
içindeki görüntü çalışması ve neşeyle
hüznün iç içe geçtiği havasıyla büyük ilgi
gördü. Cannes Film Şenliği’nde büyük ödülü
kazanan bu film Demy’yi de dünyaya
tanıttı. Demy’nin bir sonraki filmi Les
Demoiselles de Rochefort (1966; Tatlı Günler)
gene Legrand’ın müziğiyle gerçekleştirdiği
bir müzikaldi.
Daha sonra, çocuksu ve düşsel niteliklerine
ilgi duyduğu masallara yönelen Demy,
ünlü bir masalın uyarlaması olan Peau d’âne
(1971; Eşek Derisi) ve ABD’de gerçekleştirdiği
The Model Shop (1969; Model Dükkânı)
gibi filmlerde eski başarısını yineleyemedi.
1982 tarihli Un Chambre en ville’le
(Şehirde Bir Oda) yeniden dikkatleri çekti.
Öteki filmlerinden bazıları Le Joueur de
flüte (1971; Fareli Köyün Kavalcısı), L ’Evenement
le plus important depuis que Vhomme
a marche sur la lune (1973; Kocam
Hamile) ve Parking’dir (1985). Demy,
Fransa’nın en önde gelen kadın yönetmenlerinden
Agnes Varda ile evlidir

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

bool(false)