Dello Joio, Norman

(d. 24 Ocak 1913,
New York), Yeni-Klasik üslupta yapıtlar
vermiş ABD’li besteci.
Müzikçi bir ailenin çocuğu olarak doğdu.
Org çalmayı babasından öğrendi. Müzik
Enstitüsü ve Juilliard Lisansüstü Okulu’nda
öğrenim gördü. Daha sonra Paul Hindemith’ten
kompozisyon dersleri aldı. Yeni-
Klasik tarza yönelmiş bir besteci olarak
ricercare(*), çeşitleme, sonat ve chaconne(*)
gibi eski formları çağdaş müzik tekniğiyle
birleştirdi. Armoni bakımından tutucu
olan müziğinde melodik çekicilik ve ritmik
canlılık ön plandadır. Özellikle koral yapıtlarıyla
tanınmıştır. 1972-78 arasında Boston
Üniversitesi’nde ders vermiştir.
Dello Joio, yaylı çalgılar orkestrası için
yazdığı Meditation on Ecclesiastes’la. (Vaizler
Kitabı Üzerine Meditasyonlar) 1957 Pulitzer
Ödülü’nü kazandı. Öbür besteleri
arasında The Trial at Rouen (1955; Rouen
Duruşması; 1959’da yeniden gözden geçirildi,
adı da The Triumph o f St. Joan [Jeanne
d’Arc’ın Zaferi] olarak değiştirildi) ve Blood
Moon (1961; Kanlı Ay) operaları; karışık
koro için A Psalm of David (1950;
Davud’un Bir Mezmurü)\ org, bakır üflemeli
ve yaylı çalgılar için Antiphonal Fantasy
on a Theme by Vincenzo Albrici (1965;
Vincenzo Albrici’nin Bir Teması Üzerine
Antifonal Fantazi)\ koro ve orkestra için
Evocations (1970; Çağrışımlar); org, bakır
üflemeli ve yaylı çalgılar ile koro için Massin Honor o f Pope John X X III (1975; Papa
XXIII. Johannes in Onuruna Missa); orkestra,
solistler, koro, anlatıcı ve dansçılar için
As o f a Dream (1978; Düş Gibi); koro ve
piyano için Hymns Without Words (1979;
Sözsüz İlahiler); ayrıca çeşitli oda müziği vebirkaç bale yapıtı da sayılabilir.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

bool(false)