Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

BARFİKS:

BARFİKS:

Saltolar^ one – geriye sallanmalar

veya devirlerden sonra yapılırlar. Eller

Geyik sıcraması

Artistik guc sporu

bırakılıp baş aşağıda olduğu bir sırada

kalca cubuk duzeyinin uzerindedir. Erişmekte

vucut bir hareket ile Onden amuda

cıkar. ,

YER:

Cember veya elliaşmalar tek, genellikle

cift el yerde dayanarak one ve arkaya

(filc-flac) yapılırlar. Ayaklarla

sıcrayıp eleri yere dokundurmadan ayak

ustu duşulen hareketlerin tumunu salto

diye adlandırıyoruz. Bunlar one ya da

arkaya yapılırlar. Toplu bukulu ve burgulu

yapılışlarına gore A – B ve O grubuna

girerler. ;

A – B ve C DEĞERLERİNİN

ACIKLAMASI:

1 — A Grpbu:

En basit hareketler bu gruptadır.

Bunlar kipeler, ucuglar, makaslar, devirler

ve emaş&alar vb. dir. Bazıları tek

başına y^*|aıMarmda A değeri olmayacak

Kolaydır, orneğin; kulplu

beygirde devir A değeri taşımaz.

a o i i i i ancak 2-3 bağlantı – birleşme

sopu&da A değerine ulaşırlar.

DUNTASI Sanat Clmnastiği

Terde amut durusundan <L≫ duruşuna iniş

bir ifaya bağlıdır. Hareket vurgulan her

serinin parcasının duğum noktası olarak

belirtilir. Bu duğum noktalarında asıl

harekete konsantre olma ve onu teknik

yonden doğra ifa etmek kacınılmaz-:

dır. orneğin, asılı veya dayanmalı sallanmalarda

hareketin vurgusu, one geriye

sallanma anında bacakların ya da

govdenin gerilmesiyle, hızlandırılmasıyla,

kollarda aynı zamanda yapılan

cekmelerle verilir.

Diğer hareket bolumlerinde vurgu,

kol ve bacakların itişiyle verilir. Tine

vurgular hızın ayarlanması, hareketin

yonu ye suresini s değiştirmek olarakta

isimlendirebillriz. Gercekte hareketin

ritmi, duğum noktalarının (vurgulann)

sınırlandırılmağıyla serinin vurguya

gerek olmayan bolumlerinde belirginleşir.

■ * . ■

‘ Ritmin bozulması ve kesilmesi gercekte

İki şekilde oluşabilir.

1 —- Tekniğin, cok onemli olduğu

safhalarda hareket vurgusuna dikkat

edilmez. Hareket az etkidi gorunumde,

değişme hissi gostermiyorsa’, uyum

(kontrast) bağlama noksanlığı var demektir.

2 — Vurgulamadaki uygulama sekli,

doğru tekniğin uygulamasını arzu

edilmeyen safhalardaki başlamasına gore

değişir.

Pratik acıklaması şoyledir;

  1. a) Butun guc hareketlerindeki duzenliliğin

bozulması,

  1. b) Hareket butunu icinde parca ve

bağlantılann suresindeki oranların kesilmesiyle

bağlantılar abasındaki uyum

ahenkli olmazsa,

Akraba kokenli hareketlerden oluşturulan

bağlahtılarda duzenli bir ritim

gereklidir.

Koken olarak, değişik hareket tur-:

lerinden oluşan serilerde duzensiz ritina

gereklidir. – ’

Serbest hareketlerin nitelik bakımından

gorunumu şoyle oMalıdır. ■ Butun

seri ritmik, cok yonlu İlginc olmalıdır.

Yani duzenli ve olculu hareketler

duzensiz ritimlerle tamamlanmalı, vurgulu

ve vurgusuz safhaları da ortadan

kaldırmak icin hareket safhası geniş tutulmalıdır.

Usandırıcı, cansız ve ritim yonunden

monoton olan serilerden gerekli not

kesimi .yapılır. Yalnız – devirlerden oluşturulmuş

barfiks serisini tipik bir ornek

verebiliriz. Ritmik seriler icin, ceşitli hareket

vurgulan ile suslenmiş,, duzenli ritimleri

zamana gore daha iyi ayarlanmış

seriler diyebiliriz. ..

Dr. Kari APMULT

Cimnastik Olimpiyat Şampiyonları SPOR

bar Paralel:

1968 Japonya Akinori Makayama 19.475

197İ S.S.C.B. Andrianow 19,175

1976 S.O C.B. Andrianow . 19,450

1980 S.S.C.B. Tkackov

1984 ……………….. …….. .

1988 ………. .

KULPLU BEYGİR:

1968

1972

1978

1980

1984

1988

YER HAREKETLERİ:

1968 Japonya Sawato Şato

1972 S.S.C.B. Andrianow ,

1976 S.S.C.B. Andrianow –

1980 ……..:………..

1984

1988 …………

TAKIM:

1968 Japonya

1972 Japonya

1976 Japonya

1980 Ş.S.C.B.

1984 ……. …………

1988 ……………..

19,475

19,175

19,450

575,90

571,25

576,85

589^60

HALKA:

1968 Japonya Akinori Nakayama 19*550

1971 Japonya Akinori Nakayama 19,350

1 m SJS.C.B. Dityatin

1:984 ……………..

1988 ………………………………………………….. ‘

BARFİKS:

1968 Japonya Akinori Nakayama 19,550

1972 Japonya Tsukahara 19,725

1976 Japonya Tsukahara 19,675

1980 Bulgaristan Delithev

1984 …….. …….. . ………

1988 ……………… .

KOMPLE:

Japonya Sawto Kato 115,90

1972 Japonya Sawato Kato 114,650

1976 S.S.CB. Andrianow 116,650

1980 S.S.C.B. Dityatin 118,650

1984 …… . ■

BAYANLAR: Y

DENGE

1968 S.S.C.B.

Natalia Kucchinkaya

S.S.C.B. Korbut

Roırianya Nadia Comaneci

Romanya Nfuiia Comaneci

Yugoslavya Miroslav Cerar 19,325

S.S.C.B. Klimenko 19,125

Macaristan Majyar 19,700

Macaristan Majyar

1972

1976

1980

1984

1988

19,650

19,400

20,00

BAR PARALEL:

1968 Cekoslavakya V. Caslavsks 19,650

1972 D. Almanya Janz 19,675

1976 Romanya N. Comaneci ‘ 20,000

1980 D. Almanya Gnauckj

1984 ………… …….. : ……….

1988 …………….

ATLAMA BEYGİRİ: r

1968 Cekoslavak Vera Caslakska 19,775

1972 ” D. Almanya Janz

1976 S.S.C.B. Kim s

1980 S.S.C.B. Shaposhnikova

19,525

19*525

1984

1988

/

1968

1972

1976

1980

1984

1988

MİNDER:

Cekoslavakya V. Caslaska

5.5.C.B. Larisa Petrik

5.5.C.B. Korbut

5.5.C.B. Nelli Kim .

Romanya Comaneci ve

5.5.C.B. Kim

19.675

19.675

19,575

19,850

KOMPLE:

1968 Cekoslavakya V. Caslavsks

1972 S.S.ao: Turishtchewa

1976 Romaiiyi^ N.^Comaneci

1980 ;S .S i^ .r:rOavydova – • • *

1984

1988 «İr * «•»» .

78,250

77,025

79,275

79,150

1968

1972

1976 S.S.CUS*

1980 S.S.OİB,

1984 4)

382,850

380,4)00

390.35

394.50

s> – • ?;

DUNYASI

  • f f ■’ • ’ ” ‘. • • ‘ •

gruptur, orneğin: Tekkoltamdonu (Diamidov

donusu), burgulu ve cift saltalar,

halkada duz tokata bağU duz kol

erişmek vb. gibi A ve B grubu hareketlerden

birkacının bağlantısı sonunda G

grubu hareketler elde edilebilirler.

Kuplu beygirde C grubu hareketler,

iki B grubu hareketin birleştirilmesinden

ortaya cın la r.’A ca salınımı almaksızın

c^k donuşu ve binmeli cember veya

tersi.’yahut geriye cember ve b in m e –

li cemberin bir kulplu arkaya bağlanma-r

sı gibi cift binme kaymaU cemberin binme

kaymasına bağlanması bir kulp uzerinde

cift bacak devir veya yuz beygire

donuk ucta cift bacak devirler, (iki defa

Sebil devir) O grubuna girerler. Yalnız

ozel durumlar jharic 2 B grubu hareketin

yotıu aynı İse kural olarak C grubu

sayılmazlar, orneğin; bihme kaymalı

‘ cember, + cift cember + binme kaymalı

cember C değeri taşımaz.

, A – B ve C kısımlanmh olcu tarif –

– leri’ hakkında acıklama hareketlerini yine

B ve C grubu Ue sınırlandırdığımı*

‘ gorulur. Buna rağmen B ve C gruplan

hakkmdakl orneklerin smırlandırılmasındaki

prensip bazıayncalıklan orta-

‘ dan kaldırmaya yetmemiştir, ■

Belli B ve C grubu hareketler ile

cimnastikci tarafından yapılan hareketleri

zorluk derecelerine gore değerlendirmek

biı ayrıntılı hesabı yapmak, gelecekte

hakemlerin gorevleninden: olacaktır.

x Clmnastikte Değerlendirme

2 — B Gruba: , ‘

B grubuna giren hareketler orta

zorluktaki hareketlerdir. A grubunun

zorlaştırılmış şeklini alırlar. Bunlar saltolar,

gergin kol, gergin bacak kuvvet

amutları, cek donuşu, barfikste 1/2 donuşlu

devir vb. gibi hareketlerdir. Genellikle

bağlantı hareket olarak kullanılırlar.

Bu grubu da kendi icerisinde

kolay ve zor olarak sınıflandırılırlar, o r neğin:

binmeli cember (direk tramlo),

cek gecişi – geriye cift cember (geri cift

stokli) gibi B değeri taşıyan hareketlerin

zorluktan da fazladır.

Grup ile ritmik cimnastik gosterileri

1968 – 1988 YH&ARI A1ŞASI

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.