Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Aralık

aralık, müzikte frekansları değişik iki ses
arasındaki fark. Türk müziğinde, Arel –
Ezgi Sistemi’ne(*) göre birim aralık, tanini(*)
adı verilen tam aralığın dokuzda biri
olan koma’dır. Ancak, ikili aralık olarak bir
koma’lık aralık hiç kullanılmaz. En küçük
ikili aralık dört koma değerindeki bakiye
aralığıdır. Beş koma’lık aralık “küçük mü*
cennep”, sekiz koma’lık aralık “büyük mücennep”
adını taşır. Türk müziğinde kuramsal
olarak iki, üç, altı ve yedi koma’lık
aralıklar kullanılmaz. Uygulamada ise, örneğin
hüzzam’daki re-mi b , saba’daki dore
b ve sol-la b , uşşak’lı makamlardaki lasi
b ikili aralıkları, altı ya da yedi koma
değerindedir. Kuramsal olarak 12-13 koma
değerinde olan “artık ikili aralığı” ise, kimi
makamlarda (hüzzam’da mi b -fa t saba’da
reb -mi) 11 koma’ya kadar daralırken, kimi
makamlarda da (şedaraban’da ve hicazkar’-
da mi b -fa# ) 14 koma’ya kadar genişler

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.