Crespi, Giuseppe M a ria

Crespi, Giuseppe M a ria , takma adı l o
s p a g n o l o (İtalyancada “İspanyol”) (d. 16
Mart 1665, Bologna – ö. 16 Temmuz 1747,
Bologna, Papalık Devletleri), doğrudan bir
anlatıma ulaşmak amacıyla akademik gelenekten
dramatik biçimde uzaklaşan İtalyan
Barok Dönem ressamı. Genellikle gündelik
yaşamı işlediği tür resimleriyle tanınan
Crespi yenilikçi tutumunu dinsel konulu
resimlerinde de sürdürmüş ve etkileyici
sonuçlar elde etmiştir.
Bir süre, her ikisi de Bologna’lı olan Carlo
Cignani ve Domenico Maria Canuti ile
çalıştı. Venedik’e ve Kuzey İtalya’ya yaptığı
geziden sonra Erken Barok sanatın akıcı
üslubundan etkilenerek bu iki ressamın
Yüksek Barok klasikçiliğini bütünüyle reddetti.
Kısa bir süre sonra kendi üslubunu
bulmaya başlamasıyla neredeyse katışıksız
bir gerçekçiliği benimsedi. Dinsel konulu
çalışmalarında, portrelerinde ve günlük yaşamı
yansıtan resimlerinde dolaysız bir
217 Cressent, Charles
anlatım egemendir. En tanınmış çalışmalarından
biri “Pire” (Uffizi Galerisi, Floransa)
adlı resmidir. Daha geç ürünlerinden
olan “S. Giovanni Nepomuceno’nun Bohemya
Kraliçesine İtirafları” (1743, Belediye
Müzesi, Torino) Crespi’nin doğalcı üslubunun
tyr örneğidir. Crespi’nin Bologna’da
önemli bir izleyicisi olmadı ama tür resimlerindeki
incelikli yaklaşım öğrencisi olan iki
Venedikli ressamı, Giovanni Battista Piazzetta
ve Pietro Longhi’yi etkiledi.

Share This:

Hakkında pendik yol yardım

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*

bool(false)